HEBI
BRANDING | CONCEPT | LOGO | KLEUREN | TYPOGRAFIE | SHORT COPY | CAMPAGNE | FOTOGRAFIE | FOTOSHOOT | EDITING | NON-PROFIT
Hebi – Een ander plantje maar nu geen hard maar soft drugs
Voor mijn branding-specialisatie werkte ik aan een fictief merk dat totaal out-of-the-box moest zijn. Dat leidde tot Hebi — een plantaardig, alcohol alternatief voor een alcoholisch drankje. Hoe? met een microdosering cannabis. Een nieuw beleving die dosering en duurzaamheid voorop houden
Voor mijn branding-specialisatie werkte ik aan een fictief merk dat totaal out-of-the-box moest zijn. Dat leidde tot Hebi — een plantaardig, alcohol alternatief voor een alcoholisch drankje. Hoe? met een microdosering cannabis. Een nieuw beleving die dosering en duurzaamheid voorop houden
SATIVA OF INDICA — kies een eigen beleving
Het concept bestaat uit twee varianten cannabis, die zorgen voor een andere beleving:
– Sativa - voor lichte energie en creativiteit
– Indica - voor ontspanning en introspectie
Nu zou ik zelf ook benieuwd zijn hoe dit proeft en voelt, wat voor deze opdracht hebben wij enkel het concept met brandbook mogen ontwikkelen. Zo nam ik de rond aan als grafisch designer, redacteur, productieleider, fotograaf.
Het idee achter Hebi was meer dan een drankje ontwikkelen. Het ging om het neerzetten van een sfeer, een gevoel, een merk dat mensen nieuwsgierig maakt. We onderzochten hoe we onze doelgroep – bewuste genieters, nieuwsgierige levensgenieters – konden aanspreken. Wat willen zij voelen? Waar hechten ze waarde aan? Wat is hun ritme? En hoe zit dit er visueel uit om de doelgroep aan te spreken?
Dit alternatieve drankje kan in de toekomst realiteit worden. Een merk dat uitnodigt tot nieuwsgierigheid en gesprek. En vooral: een ontwerp dat laat zien dat een duurzaam, plantaardig en sociaal verantwoord product óók spannend, stijlvol en verleidelijk kan zijn. Voortaan geen biertje op het terras, maar een Hebi
* disclaimer | dit project was in samenwerking met June Montejo Martin