UNIECK
BRANDING | CONCEPT | LOGO | KLEUREN | TYPOGRAFIE | SHORT COPY | CAMPAGNE |  EDITING | ANIMEREN | NON-PROFIT


Unieck –  Zonder labels.
Een online kledingplatform dat afrekent met genderhokjes in de mode. Geen aparte mannen- of vrouwenafdeling, geen ‘herenmaat’ of ‘damesmaat’. Jij geeft jouw maten op, en Unieck koppelt je aan kleding die jou goed past – ongeacht welk label eraan hangt.
We zijn opgevoed met het idee dat er maar twee smaken zijn: man of vrouw. Dat die zich op een bepaalde manier horen te gedragen, en vooral: zich moeten kleden volgens de norm. Maar wat als je daar helemaal niet in past – of er gewoon geen zin in hebt?
A PERFECT FIT IS FOR EVERY UNIECK person

Unieck is ontstaan uit frustratie over de beperkte ruimte die mensen krijgen om zichzelf te zijn – en de overtuiging dat het anders kan. Kleding is expressie, geen regelboek.

Het ontwerp van Unieck is bewust helder, modern en uitgesproken met alle soorten mensen om het merk te vertegenwoordigen. (disclaimer*) Het merk wil niet schreeuwen, maar uitnodigen. Het logo, kleurenpalet en typografie zijn genderloos, toegankelijk en flexibel toepasbaar. In de Figma-prototype heb ik laten zien hoe het platform aanvoelt: inclusief, overzichtelijk, en zonder keuzestress over 'de juiste afdeling'.

Wat is het doel?
Een kledingervaring creëren die niet begint met: “ben je een man of een vrouw?” maar met: “wat past bij jou?”. Unieck is ontworpen als een uitnodiging om jezelf te zijn – in alle vormen, maten en stijlen. Ik wilde graag nadenken over de vormgeving van een merk als deze. Daarbij had ik ook de kans om mij verder te ontwikkelen in short copy en webdesign via Figma.

*disclaimer| Deze geweldig mooie foto's zijn niet van mij. Maar de stijl geeft goed weer wat zou passen bij dit merk. Daarbij zouden er bij de ontwikkeling een meer uiteenlopend aanbod aan mensen worden gefotografeerd.

you may also like

Back to Top